המחקר שריכזו וערכו נעמי מנדל-לוי ואיתי ארצי עבור האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, מספק מידע מקיף על רבים ממפעלי החינוך הבלתי פורמלי בישראל. לפי מסקנותיהם, החינוך הבלתי פורמלי נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, בשל הצורך להתמודד עם בעיות חדשות שהחינוך הפורמלי מתקשה להתמודד עמן. בישראל, נמצא כי החינוך הבלתי פורמלי במגזר הערבי לוקה בחסר. מחקר זה הוא אחת מהסיבות לכך שהממשלה מנסה כיום לשנות את מצב החינוך הבלתי פורמלי בפריפריה בכלל ובמגזר הערבי בפרט, בין השאר באמצעות החלטת הממשלה מספר 922 – "לפיתוח כלכלי באוכלוסיית המיעוטים בשנים 2020-2016". במחקר השתתפו בין השאר ארגוני הנוער תנועת תרבות ומרכז מעשה, כדוגמה לחינוך בלתי פורמלי המנסה לרתום כל ילד, ילדה, נער ונערה בישראל, גם במרכז וגם בפריפריה.

לקריאה, לחצו כאן: חינוך בלתי פורמלי לילדים, בני נוער וצעירים בישראל: עדויות מהשדה וסיכום תהליך למידה/ נעמי מנדל-לוי ואיתי ארצי

תגיות:

מאמרים בנושא: