עבודה סמינריונית בחינוך: חינוך לסובלנות מינית בקרב מתבגרים
16.07.2021
המחקר “חינוך לסובלנות מינית בקרב מתבגרים במסגרת הבית-ספרית”, שכתבה גל עיני, הוגש לד”ר ניטה שוחט מהמכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין. במחקר, מראה עיני את נושא הזהות הלהט”בית בקרב בני הנוער, ומתווה עיני את יחסה של מערכת החינוך למתבגרים להט”בים לאורך השנים, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. מסקנותיה במחקר הראו כי אף שמערכת החינוך מראה מאמץ לשלב את בני הנוער הלהט”בים, היא אינה פועלת לכך באופן מספק, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי כאחד. כתוצאה ממסקנות כגון אלו, אחת הפעילויות אשר נקטה בהן מערכת החינוך מאז כתיבת המחקר, הינה ההכרה של משרד החינוך בארגון הנוער הגאה, “איגי”, כארגון נוער.
איך פעלו ארגוני הנוער בישראל בגל הראשון של הקורונה וכיצד התבטאה תרומתם בראיית המדריכים ומנהלי הארגונים, ומה ניתן ללמוד מכך לעתיד? ממצאים ותובנות מתוך מחקר שמכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות ערך בשיתוף עם מועצת ארגוני הילדים והנוער. חוקרות: ד”ר עמלי שחף, ד”ר אדר אניסמן ויהודית סימן טוב לקריאת תקציר המחקר לקריאת המחקר המלא והממצאים – פעילות ארגוני הילדים… קרא עוד >>