-
למידע נוסף
08-615-4866
-
כתבו לנו בוואטסאפ
התחילו שיחה
למידע נוסף
כתבו לנו בוואטסאפ
בתום הסגר השלישי שאלו בתוכנית מנדל למנהיגות נוער את השטח, איך נוכל לעזור בהיערכות לתשפ"ב? הרימו את הכפפה: מועצת ארגוני הילדים והנוער שיחד עם איגוד מחלקות הנוער וצוות מכון מנדל למנהיגות, קיימנו תהליך למידה על מודל עבודה מיטבי לחינוך בלתי פורמלי ברשויות המקומיות. בחצי שנה האחרונה חזר החינוך הבלתי פורמלי לפעילות בשטח אחרי שנה וחצי […]קרא עוד >>
אנו, במועצת ארגוני הנוער, פועלים על מנת להגביר את ההכרה, התמיכה והתקצוב של פעילויות החינוך הערכי הבלתי פורמלי ככלל וארגוני הנוער, חוגי הסיור, ומסגרות שנות השירות בפרט. תקנת ארגוני הילדים והנוער תקנת תמיכה שנת שירות תקנת תנועת הנוער קישור קטלוג מבחני התמיכה במשרד המשפטיםקרא עוד >>
איך פעלו ארגוני הנוער בישראל בגל הראשון של הקורונה וכיצד התבטאה תרומתם בראיית המדריכים ומנהלי הארגונים, ומה ניתן ללמוד מכך לעתיד? ממצאים ותובנות מתוך מחקר שמכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות ערך בשיתוף עם מועצת ארגוני הילדים והנוער. חוקרות: ד”ר עמלי שחף, ד”ר אדר אניסמן ויהודית סימן טוב לקריאת תקציר המחקר לקריאת המחקר המלא והממצאים – פעילות ארגוני הילדים… קרא עוד >>
משבר הקורונה הוא מקור לאתגרים ולהתמודדויות אישיות,. חייהם של בני נוער, היא שאלה חשובה, המטרידה הורים, אנשי מקצוע ומקבלי החלטות. בהתאם, עלה הצורך באיסוף מידע על האתגרים ומיפוי של הצרכים בני הנוער. לצורך כך, פותח כלי מיפוי מקיף הכולל שאלות העוסקות במקורות לדאגה, עיסוקים מרכזיים ודפוסי בילוי זמן בתקופת הקורונה, וכן העדפות של בני נוער… קרא עוד >>
מועצת ארגוני הילדים והנוער הינה הגוף היציג הרשמי של 19 ארגוני חינוך ערכי בלתי פורמאלי המוכרים על ידי משרד החינוך ומעניקים מענים ייחודיים למאות אלפי ילדים ובני נוער מכלל הקשת החברתית בישראל, ובדגש על ילדים ובני נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית. תקופת משבר הקורונה זימנה לארגוני הנוער אתגרים רבים, בעקבות עצירת המפגשים הפרונטליים עם החניכים וביטול… קרא עוד >>
בעשורים האחרונים ההבנה וההכרה בפעילויות הפנאי ככלי לקידום והתפתחות הפרט הולכת וגדלה. חשוב להבחין בין פעילויות פנאי לבין פעילויות הנעשות בזמן הפנוי. צפו במצגת אפיון פעילויות הפנאי של תלמידים בישראל… קרא עוד >>
״אני מאוד אוהב אתכם ונורא כיף להגיע ולראות את הציבור הישראלי הטוב ביותר, בראש ובראשונה אני רוצה להודות לח”כ מירב בן ארי, מעבר לזה שהיא ראש השדולה, היא נלחמת בשוחות כדי להעצים את ארגוני הנוער, היא מבינה את מה שאנחנו מבינים ותכף אסביר. לחברת הכנסת מיכל בירן, תודה רבה, וכמובן שלומי קסטרו ולחגי גרוס שאחראי… קרא עוד >>
תמצית ממצאי סקר בקרב הורים לילדים בגילאי 18-12 בנושא עמדותיהם כלפי פעילויות ארגוני הילדים והנוער בישוב בו הם גרים… קרא עוד >>
במסמך זה מוצגת סקירה של פעילות הארגונים במדדי תפוקה שונים: פעילות ארגוני הנוער בהשוואה לחינוך הפורמלי, צמיחת חניכים ומרכזי פעילות ביחס לתקציב וחישוב ROI עבור שעות התנדבות של ארגוני הנוער. מדדים אלה מספקים הסבר עבור כדאיות והצורך שבהשקעה בארגוני הנוער. בחלק השני, נסקרים אתגרים שונים בפעילות ארגוני הנוער כיום: גידול טבעי של האוכלוסייה… קרא עוד >>
המחקר של פרופ’ זהבית גרוס וד”ר מירי גולדרט מאוניברסיטת בר-אילן, הינו סקירה שהוגשה לצוות המומחים לחינוך בלתי פורמלי באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. כפי שכותרתו מתארת, המחקר מעניק סקירה של נושא החינוך הבלתי פורמלי בשלושה מקומות שונים בעולם: גרמניה, הולנד ומחוז אונטריו בקנדה. ממצאיהן הראו הדגש על תחומים שונים של החינוך הבלתי פורמלי במדינות שונות. בגרמניה… קרא עוד >>
את המאמר “מעורבות ממשלתית במתן מסגרות משלימות ושירותי חינוך בלתי פורמלי לבני-נוער – סקירה משווה”, כתבה אתי וייסבלאי מטעם מרכז המחקר של הכנסת, בעקבות בקשתה של חה”כ אנסטסיה מיכאלי בשנת 2012. המאמר מתאר את האופן בו נהגה המדינה לתקצב את החינוך הערכי הבלתי פורמלי נכון לשנת 2012 (טרם הקמת ארגוני הנוער), ומעניק סקירה משווה של… קרא עוד >>
המחקר “פיתוח וקידום התנדבות נוער וצעירים/ות בישראל” של רונית בר פורסם במקור בפרסום של מכון מנדל, “60 שנות חינוך בישראל: עבר, הווה, עתיד”. מחקרה של בר מתאר את התשואה החברתית של נוער מתנדב עבור החברה הישראלית, כמו גם התשואה עבור הנוער המתנדב בעצמו. המחקר סוקר את התועלת של ההתנדבות עבור הנוער באופן כללי, ומציג את הסיבות… קרא עוד >>
המחקר “חינוך לסובלנות מינית בקרב מתבגרים במסגרת הבית-ספרית”, שכתבה גל עיני, הוגש לד”ר ניטה שוחט מהמכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין. במחקר, מראה עיני את נושא הזהות הלהט”בית בקרב בני הנוער, ומתווה עיני את יחסה של מערכת החינוך למתבגרים להט”בים לאורך השנים, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. מסקנותיה במחקר הראו כי אף שמערכת החינוך מראה מאמץ… קרא עוד >>
אסופת המאמרים “חינוך לערכים בעולם משתנה”, שנערכה על ידי עפרה ברנדס ורעות יששכר, מכילה מאמרים שונים העוסקים בחינוך הערכי בזממנו אנו. באסופה, מאמרים שונים, העוסקים בין השאר בנושאים הבאים: המבנה הארגוני של החינוך בישראל בהקשר של החינוך הערכי ערכי מערכת החינוך והחינוך הערכי בה החינוך לשוויון מגדרי ולאומי בישראל חינוך לפיתוח עצמי חינוך ערכי ומקצועותקרא עוד >>
נייר העמדה “לפני שיהיה מאוחר”, נכתב על ידי פרופ’ נמרוד אלוני, ד”ר יוגב אסתר, ד”ר ניר מיכאלי ופרופ’ אייל נווה מטעם המכון לחינוך מתקדם בסמינר הקיבוצים, על מנת להתריע מפני 22האיום שבמגמות לאומניות וגזעניות שהם רואים בחינוך הישראלי כיום. לטענתם, יש לעצור את “ההתפרקות לזרמי-זרמים חינוכיים”, ולחזק את החינוך הממלכתי. בתוכו, יש לעניות דעתם, ליצורקרא עוד >>
הפרק ממחקרם של עוז ותמר אלמוג, “דור ה-Y בישראל”, הינו פרק מבוא. בהתאם לשמו, הוא עוסק במודל תיאורטי, לפיו דור ה-Y שונה באופן מהותי מהדורות שקדמו לו, בעולם בכלל ובישראל בפרט. השערות המחקר קובעות כי דור ה-Y הישראלי מערער על ה-DNA התרבותי של ה”צבר” של הדורות הקודמים לו. כמו כן, ציינו החוקרים כי דור ה-Y… קרא עוד >>
המאמר “מה חושבים מדריכי החינוך הבלתי פורמלי על המסגרת הפורמלית בחינוך”, שנכתב על ידי שרה זמיר ויסמין לסרי-לוש, ופורסם בכתב העת “שנתון שאנן”, בוחן את תחושותיהם של מדריכים בחינוך הבלתי פורמלי כלפי החינוך הפורמלי. המחקר המרתק שלהן מראה בבירור תחושה של מדריכי החינוך הבלתי-פורמלי כי החינוך הפורמלי מתקשר לקור, לנוקשות, לעצב, לדלות ולשעמום. המתודולוגיה המחקרית הינה… קרא עוד >>
המחקר שריכזו וערכו נעמי מנדל-לוי ואיתי ארצי עבור האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, מספק מידע מקיף על רבים ממפעלי החינוך הבלתי פורמלי בישראל. לפי מסקנותיהם, החינוך הבלתי פורמלי נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, בשל הצורך להתמודד עם בעיות חדשות שהחינוך הפורמלי מתקשה להתמודד עמן. בישראל, נמצא כי החינוך הבלתי פורמלי במגזר הערבי לוקה בחסר. מחקר זה הוא אחת מהסיבותקרא עוד >>
מאמרו של פרופ’ ראובן כהנא מהמחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית, סוקר את נושא החינוך הבלתי פורמלי ומניח מספר מושגי יסוד בתחום החינוך הבלתי פורמלי. כהנא מציע כי בגיל הנעורים, ניתן להשפיע ולעצב את זהותו של הנער. כאן, לחינוך הבלתי פורמלי השפעה עצומה, שכן יש לו תכונות שונות שלא קיימות כולן בחינוך הפורמלי, כגון וולנטריזם… קרא עוד >>
A study by the European Youth Forum in cooperation with the University of Bath and GHK Consulting on “The impact of Non‐Formal Education in Youth Organisations on Young people’s Employability”. This study was also kindly translated into Spanish by the Spanish National Youth Council and… קרא עוד >>
המדריך לאיסוף מידע בחינוך הבלתי פורמלי, נכתב על ידי המחלקה לחינוך בלתי-פורמלי באונסק”ו, והוא עוסק ומציע דרכים ליצירה, להקמה, לניהול, ולהעצמת ארגוני חינוך בלתי-פורמלי. המסמך נותן הגדרות וקווי מתאר בסיסיים בהם ניתן להשתמש על מנת ללמוד כיצד להקים ולנהל ארגוני חינוך בלתי פורמליים. ייחודו של המחקר בכך שהוא עוסק רבות באיסוף ידע על הספרה החינוכית… קרא עוד >>
המחקר “כל מה שתמיד רציתם לדעת על מועצות נוער לאומיות” (Everything you always wanted to know about national youth councils) של פורום הנוער האירופי, נכתב לראשונה בפורום הנוער האירופי לפיתוח עבודה עם נוער (European Youth Forum Youth Work Development) בשנת 2005, ועודכן על ידם לשנת 2011-2012 בעריכת מתיאס כריסטנסן ואליקס מאסון… קרא עוד >>