מה חושבים מדריכי החינוך הבלתי פורמלי על המסגרת הפורמלית בחינוך
16.07.2021
המאמר “מה חושבים מדריכי החינוך הבלתי פורמלי על המסגרת הפורמלית בחינוך”, שנכתב על ידי שרה זמיר ויסמין לסרי-לוש, ופורסם בכתב העת “שנתון שאנן”, בוחן את תחושותיהם של מדריכים בחינוך הבלתי פורמלי כלפי החינוך הפורמלי. המחקר המרתק שלהן מראה בבירור תחושה של מדריכי החינוך הבלתי-פורמלי כי החינוך הפורמלי מתקשר לקור, לנוקשות, לעצב, לדלות ולשעמום.
המתודולוגיה המחקרית הינה איכותנית: ראיון מובנה, הכולל שימוש בניתוח סמיולוגי של תמונות, אותן בחרו המדריכים המשתתפים על מנת לייצג את תחושותיהם.
איך פעלו ארגוני הנוער בישראל בגל הראשון של הקורונה וכיצד התבטאה תרומתם בראיית המדריכים ומנהלי הארגונים, ומה ניתן ללמוד מכך לעתיד? ממצאים ותובנות מתוך מחקר שמכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות ערך בשיתוף עם מועצת ארגוני הילדים והנוער. חוקרות: ד”ר עמלי שחף, ד”ר אדר אניסמן ויהודית סימן טוב לקריאת תקציר המחקר לקריאת המחקר המלא והממצאים – פעילות ארגוני הילדים… קרא עוד >>