חינוך בלתי פורמלי לילדים, בני נוער וצעירים בישראל: עדויות מהשדה וסיכום תהליך למידה
16.07.2021
המחקר שריכזו וערכו נעמי מנדל-לוי ואיתי ארצי עבור האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, מספק מידע מקיף על רבים ממפעלי החינוך הבלתי פורמלי בישראל. לפי מסקנותיהם, החינוך הבלתי פורמלי נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, בשל הצורך להתמודד עם בעיות חדשות שהחינוך הפורמלי מתקשה להתמודד עמן. בישראל, נמצא כי החינוך הבלתי פורמלי במגזר הערבי לוקה בחסר. מחקר זה הוא אחת מהסיבות לכך שהממשלה מנסה כיום לשנות את מצב החינוך הבלתי פורמלי בפריפריה בכלל ובמגזר הערבי בפרט, בין השאר באמצעות החלטת הממשלה מספר 922 – “לפיתוח כלכלי באוכלוסיית המיעוטים בשנים 2020-2016”. במחקר השתתפו בין השאר ארגוני הנוער תנועת תרבות ומרכז מעשה, כדוגמה לחינוך בלתי פורמלי המנסה לרתום כל ילד, ילדה, נער ונערה בישראל, גם במרכז וגם בפריפריה.
איך פעלו ארגוני הנוער בישראל בגל הראשון של הקורונה וכיצד התבטאה תרומתם בראיית המדריכים ומנהלי הארגונים, ומה ניתן ללמוד מכך לעתיד? ממצאים ותובנות מתוך מחקר שמכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות ערך בשיתוף עם מועצת ארגוני הילדים והנוער. חוקרות: ד”ר עמלי שחף, ד”ר אדר אניסמן ויהודית סימן טוב לקריאת תקציר המחקר לקריאת המחקר המלא והממצאים – פעילות ארגוני הילדים… קרא עוד >>