תנועות וארגוני הנוער: קידום חינוך ערכי | מועצת ארגוני הילדים והנוער

פרויקטים מיוחדים

פרויקט תנופה

פרויקט "תנופה" נולד מתוך מיזם חוסן קהילתי של המרכז הישראלי להתמכרויות ופועל בערים נבחרות.תכלית הפרויקט הינה למצות את כמות הילדים ובני הנוער המשתתפים במסגרות פנאי מאורגנות ברשות – ארגוני, תנועות ומרכזי נוער, חוגים, ספורט והעשרה.

בכל רשות בה אנו מפעילים את הפרויקט מוצבת רכזת שתפקידה ליזום ולנהל תכנית גיוסים שנתית עם שותפיה במחלקת הנוער / אגף החינוך / בעלי התפקידים הרלוונטיים ברשות. התכנית השנתית כוללת תהליכי רתימה משמעותיים, קבועים ואפקטיביים (אירועי חשיפה וגיוסים, הכשרות, ליווי מקצועי צמוד של מסגרות הפנאי המאורגן, פעולות שיווק ממוקדות ועוד) שמשפיעים על בני הנוער ישירות, על הוריהם, מוריהם ועל בעלי תפקידים רלוונטיים.

הפרויקט פועל כיום ברשויות בת ים, ראש העין, נהריה ועפולה וצפוי להמשיך ולהתרחב לערים נוספות.

Tnuffa.co.il

אקדמיית נמ"ר

אקדמיית נמ"ר נולדה מתוך יוזמה חברתית של מועצת ארגוני הילדים והנוער יחד עם קרן רש"י.

האקדמיה היא חלק ממהלך "חינוך לחיים" אותו מובילה קרן רש"י שמטרתו לחזק את החינוך הבלתי פורמלי בישראל ולהגדיל את מספר המשתתפים והיצע הפעילויות. קבוצת האקדמיה מורכבת מנערים ונערות בגילאי ט' עד י"ב, בני הנוער שיקחו חלק בתוכנית יקבלו כלים לצלם וליצור תוכן וויראלי ואיכותי, ממיטב המומחים בתחום בארץ. במהלך התכנית הקבוצה תתנסה ותיצור תוכן אותנטי באמצעות מפגשים, סמינר וחוויות ייחודיות.

מטרת האקדמיה היא להגביר את המודעות לחינוך בלתי פורמלי דרך הרשתות החברתיות ולהפוך את קבוצת המשתתפים להיות דמויות מובילות בפלטפורמות הסושיאל מדיה, כדי שיוכלו להגיע לאנשים מרחבי הארץ ולהשפיע על איך שרואים ותופסים את החינוך הבלתי פורמלי בישראל. 

https://namer-academy.org.il/ – לפרטים נוספים והרשמה

רקפות – המגמה למנהיגות חינוכית

התכנית הייחודית לבגרות, חינוך ושינוי חברתי, מפותחת במועצת ארגוני הילדים והנוער בליווי אקדמי של אורנים, המכללה האקדמית לחינוך, ובשיתוף פעולה עם בתי ספר המעוניינים בכך.

המגמה למנהיגות חינוכית הינה מגמה מורחבת בהיקף של 5 יחידות לימוד המורכבת משלוש יחידות תאורטיות בתחומי החינוך והמנהיגות בחברה, ושתי יחידות מעשיות בהן נדרש התלמיד לזהות בעיה חברתית, לפתח מענה חינוכי, ולהוביל תהליך חינוכי עם קבוצת מתחנכים.הלמידה במגמה מושתתת על הפדגוגיה החברתית בה ישנו מקום נרחב להתנסות, לקיחת אחריות והובלה עצמית, ומלווה בהערכה חלופית מגוונת. תלמידי המגמה יכולים לשלב את לימודיהם בה עם הרחבה נוספת משמעותית עבורם, ונדרשים להיות המובילים בעשייה החינוכית חברתית הן בבית הספר והן בתנועות וארגוני הנוער ובקהילות.

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement

array(0) { }